Idlewild

Rock

Jag satt och kollade runt lite för ett tag sedan och droppade in på Idlewilds hemsida och tyckte från första ton att det lät som ett band som passade mig ganska bra. Bandet, ett band med killar såklart (det är ju främst dem vi skriver om har vi nu konstaterat ;)) består av fem personer från Scotland och bildades 1995. Alltså ett skottskt rockband,.

Egentligen så kanske det inte är ett sånt där revolutionerande egensinnigt och utmärkande band som man direkt säger wow till. Jag skulle mer vilja kalla det ett bra band man kan lyssna på om man känner för att lyssna på helt okej rock. Idlewild är ett sådant där band man har några (kanske tre) låtar av på sin ipod/mp3 spelare och som flyter förbi på en blandad spellista. Med andra ord de är sköna att höra på i bakgrunden men inte ett band man lägger sig ner för att bara lyssna på.

Då kan man undra varför jag skriver om ett sådant band? 
Det är skönt att ha okomplicerade band att lyssna på som bara flyter förbi. 

image101

Hemsidor:
http://www.idlewild.co.uk/
http://www.myspace.com/idlewild

2 bra låtar:
No emotion cucumber
In competition for


(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback