Om jag var med i ett band...

så hade jag velat vara basist. Man står nära sångaren och får känna all energi och samtidigt riktas inte fokusen på en själv.

Jag kom på mig själv med att alltid se mig själv som den självklara sångaren i ett band. Men vid närmare eftertanke så är frontfiguren inte den bästa positionen. I alla fall inte i stort och välkänt band.

Trummisen känns inte riktigt delaktig och det är svårt att se cool ut bakom en synt. Med saxofon så blir man så fruktansvärt svettig och andra instrument känns inte heller riktigt lika fördelaktiga. Det enda skulle vara gitarr men det finns så extremt många gitarrnördar så man skulle bli så extremt utvärderad.

Är det bara jag som alltid (förut då) såg mig som frontfigurn i ett band om jag skulle spela i något?



(we) Laaavmusic
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan både spela gitarr och piano, men jag ser mig ändå som fronfigur...Vet inte varför riktigt. Jag brukar vara en person som gillar att ta för sig, synas och säga vad jag tycker. Kanske är det därför. Men jag sjunger inte perfekt så jag vet faktiskt inte. Piano känns så "nja" liksom. Oerhört svårt att se cool ut. Och gitarr som du sa är det så många som är bättre på.

Postat av: natalie

haha aa jordgubben är så söt ! :)

2007-03-01 @ 16:22:27
URL: http://nataliesshow.blogg.se
Postat av: Malin

haha! det skulle det nog i min med om jag inte hade rensat ut den mesta skiten innan:)

2007-03-01 @ 16:23:40
URL: http://mmalinas.blogg.se
Postat av: Sweetheart

Jag vill vara trummis, de är så coola! Eller spela gitarr så jag kunde köra egna gitarrsolon :D

2007-03-01 @ 16:55:10
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: Sara

haha :)

2007-03-01 @ 17:03:40
URL: http://blomm.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej! Underbar sida, kul med uppdateringar som man själv inte alltid hinner med att skaffa sej men som man skulle vilja ha! Ja, eller hur, basist IS DA SHIT! Det är alltid (utom i Mando diao då..) som den basisten är den coola. Jepp, jag skulle också vara basist. Eller tvärflöjt i ett riktigt röjigt spaceat allambrainspirerat band (tänk mars volta fast mindre knark). Ps: Lägger en länk till din/er sida på min. Så man snabbt o lätt kanuppdatera sej... Kräm!

2007-03-01 @ 23:02:24
URL: http://bartolomeus.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Underbar sida, kul med uppdateringar som man själv inte alltid hinner med att skaffa sej men som man skulle vilja ha! Ja, eller hur, basist IS DA SHIT! Det är alltid (utom i Mando diao då..) som den basisten är den coola. Jepp, jag skulle också vara basist. Eller tvärflöjt i ett riktigt röjigt spaceat allambrainspirerat band (tänk mars volta fast mindre knark). Ps: Lägger en länk till din/er sida på min. Så man snabbt o lätt kanuppdatera sej... Kräm!

2007-03-01 @ 23:02:50
Postat av: Andrea

Hej! Underbar sida, kul med uppdateringar som man själv inte alltid hinner med att skaffa sej men som man skulle vilja ha! Ja, eller hur, basist IS DA SHIT! Det är alltid (utom i Mando diao då..) som den basisten är den coola. Jepp, jag skulle också vara basist. Eller tvärflöjt i ett riktigt röjigt spaceat allambrainspirerat band (tänk mars volta fast mindre knark). Ps: Lägger en länk till din/er sida på min. Så man snabbt o lätt kanuppdatera sej... Kräm!

2007-03-01 @ 23:03:39
URL: http://bartolomeus.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej! Underbar sida, kul med uppdateringar som man själv inte alltid hinner med att skaffa sej men som man skulle vilja ha! Ja, eller hur, basist IS DA SHIT! Det är alltid (utom i Mando diao då..) som den basisten är den coola. Jepp, jag skulle också vara basist. Eller tvärflöjt i ett riktigt röjigt spaceat allambrainspirerat band (tänk mars volta fast mindre knark). Ps: Lägger en länk till din/er sida på min. Så man snabbt o lätt kanuppdatera sej... Kräm!

2007-03-01 @ 23:04:06
URL: http://bartolomeus.blogg.se
Postat av: Pauline

Andrea: Va kul att du gillar sidan. :)

2007-03-03 @ 18:12:53
URL: http://laaavmusic.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback