Loveninjas

 

Pop

 

Jag kan inte säga att jag har hört allt för många låtar med stockholmsbandet loveninjas(fem för att vara exakt). Det lilla jag har hört däremot gillar jag skarpt. Låten ”I wanna be like Johnny C” låter lite som Timo Räisänen/Joy division, en helt klart bra blandning.

 

Det finns en härlig självdistans i det glada popbandet, de klädde sig bland annat i ninjadräkter med påklistrade hjärtan och en gigantisk hjärtdräkt i början av deras karriär. Dessvärre glömde de hjärtdräkten i Stuttgart och har sedan dess spelat utan dräkter. (Bilden är från den tid då de fortfarande bar dräkterna)

 

Nu är det bara för mig att lyssna in mig lite mer på dem, pröva ni med ;)


loveninjas 

Aktuellt:

23 february
Malmö - Klubb Kollo - KB
2 march
Borås - Klubb Bättre än igår 

Topp Tre:
Jag är för opåläst(lyssnad borde det väl egentligen stå) för att ge en bra bild men jag gillar både ”I wanna be like Johnny C” och ”keep your love


Hemsida:

http://www.loveninjas.com


(we) Laaavmusic


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback