Kapten Röd

Svensk reggae

Reggae på Göteborgska kan för vissa låta helt Galet!, men efter ett tag vänjer man sig. Det kan till och med bli rätt charmig, om man ska dra det långt. Jag (Pauline) är svag för svensk reggae, något man kanske märker när man kollar igenom lite inlägg, och min favorit i herrklassen är helt klart Kapten Röd. Det var väl de skönsjungna bitarna i låten "Visa ingen nåd" som fångade mig. Jag kan tycka att ibland när man lyssnar på reggae överhuvudtaget så kan man tröttna på artisternas röster men kaptenen har en väldigt djup röst som det inte finns något direkt att anmärka på. Till er som inte lyssnar på Svensk reggae så säger jag give it a try. Jag har länkat till låten "Visa ingen nåd" lite längre ner, lyssna och säg avd ni tycker.


Aktuellt:

På kapen röds hemsida står det att han just nu håller på med sin första EP.

Bara en liten tanke:
Det skulle vara kul att höra högervriden reggae, inte sant? All reggae är så vänster och i och med att politiska budskap för många är så viktigt så missar ju en stor del av Sveriges befolkning svensk reggae. Hör ni högervriden reggae (något som inte är så troligt) så hojta gärna till!

kaptenen


Hemsida:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=107006687
http://www.swingkids.se/artister/show-artist.asp?id=12

Top 3
1.
Visa ingen nåd
 Lyssna: http://www.getup.se/skivor/kapten/kapten_rod-visa_ingen_nad_snippet.mp3
2. Ensamhället
3. Kallakalaka



(we)Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag vill aldrig höra högervriden reggae. Fuck det... Kaptenen är bäst iaf, och det roliga är att han har typ likadana kläder som Lirre hade igår!! :P


Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback