Johnossi

Va trött jag var på att min bästa vän för två år sedan tjatade om Johnossi och hur bra deras låt  "man must dance" var. Trots detta såvalde jag att ge dem en chans och följde under Göteborgskalaset med till bananpiren för att lyssna på dem. Sedan blev jag den som tjatade...

Johnossi är en svensk grupp bestående av två personer. Det är Ossi på trummor och John på gitarr och sång, undra just vart bandnamnet kommer ifrån? Förvånandsvärt att man inte tänker alls på att det bara är en tvåmannaduo när man hör dem, gitarren, sången och trummorna räcker gott och väl. Det finns två saker man blir glad av när det kommer till musiken. 1 Musiken är levande, lyssna så förstår ni. 2. Johns röst har en falsett som får en att vilja röra vid moln. 

 johnossi



Aktuellt
De släppte det självbetitlade debutalbumet 2004 och de som väntar på en uppföljare behöver inte vänta länge. Ett album komer inom snar framtid. För tillfället ligger mycket av deras krut på att spela utomlands så vi lär få vänta ett tag tills de kommer tillbaka hem. Johnossi är dessutom nominerade till en grammis för bästa rockgrupp.

Topp tre
1. Man must dance - lyssna så förstår ni -
http://www.youtube.com/watch?v=f7ItYnL2tyc
2. Press hold - Falsetten gör inte allt men väldigt mycket
3. Summerbreeze - Så nonchalant text men samtidigt så härlig, detta är den där lugna låtyen som varje skiva ska ha.


Hemsidor:
http://www.johnossi.com
http://www.myspace.com/johnossi

(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Tea

Falsetten ÄR helt magisk!
I loves it :)

Postat av: john engelbert

Fuck, det finns ingen falsett med på någon av dom nya låtarna, måste tänka om nu efter att ni tycker min falsett är så magisk. Om ni hör en falsett på nästa skiva så vet ni att det är eran förtjänst!

Tack!

/john

2007-04-10 @ 23:36:25

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback