Elinas 25 mest spelade jan/feb

1.Champion Sound -  Fatboy Slim        
2.All Sparks - The Editors  
3.Apply Some Pressure - Maximo Park   
4.La Fenetre - Yann Tiersen    
5.Munich - The Editors  

6.Blood - The Editors 
7.C'mere -  Interpol  
8.The Equalizer - Junior Boys
9.Dubbel Tvekan -  Bob Hund   
10.The Dark Of The Matinee - Franz Ferdinand   

11.Outsiders - Franz Ferdinand   
12.The Coast Is Always Changing - Maximo Park   
13.Banquet - Bloc Party   
14.Someone Says  - The Editors  
15.Magick - Klaxons  
    
16.So Flute - St. Germain   
17.Feb 2, 2002 - Telepopmusik  
18.Alone in Kyoto  -  Air  
19.Rebellion (Lies)  - Arcade Fire   
20.Like Eating Glass - Bloc Party

21.Stella Was A Diver And She Was Alright -  Interpol  
22.Take My Temperature - Kaiser Chiefs   
23.Try Again - Keane  
24.Fix Up, Look Sharp - Dizzee Rascal
25.Kiss You Better - Maximo Park 

Har varit mycket nostalgi och brittiskt de senaste månaderna ser jag. Men man blir alltid lite förvånad när man kollar listan som sagt...

Kommentarer
Postat av: sofia

haha ja det var miljöspåret vi var inte på där. vi gick på en skola i högstadiet som vara VÄLDIGT inne på det spåret..hehe :) tack för kommentaren. :D

Postat av: Pauline

Darling, darling, darling, hur kan du veta att dessa kommer vara de mest spelade i februari också ;)

2007-01-22 @ 13:08:55
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Jonas

Elina: Jag är helt förbryllad. Jag kan inte med säkerhet placera EN ENDA LÅT som du har på din topp 25. :P Vill du se min?? Tänk om det är på samma sätt. :P

2007-01-22 @ 21:04:00
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Elina

Palle: Whatever :P Jag kan se in i framtiden typ..look into my eyes not around the eyes *snap* you're under! Det är du som skrivit fel :P OMG i love little britain ändå :)

Jonas: Haha, dom är ju typ kända ändå dom flesta..Show me your list then så får jag se.

2007-01-22 @ 22:28:22
Postat av: viktor

ah yann är så sjukt bra! ett geni! kan hitta några andra guldkorn där i listan också

2007-01-22 @ 23:00:01
URL: http://heybusdriverkeepthechange.blogg.se
Postat av: Jonas

Okej här är min lista.

1. Konvertera - Sober
2. Farbror blå - Sture Allen
3. Ctrl+allt+delete
4. Kvasifilosof - Max Peezay
5. Shoreline - Broder Daniel
6. Calleth you, cometh i - The Ark
7. Lär av dom lärda - SA
8. Maz Pee Zay
9. Spring för livet gottegris - SMK
10. General Utan Armé - General Knas
11. Crazy
12. Skona Mig - Sture Allen
13. Max Voice Dub intro - Peezay
14. The Party is in You - Byz
15. Visa ingen nåd - Kapten röd
16. Med socker på - Navid
17. Hanna från Arlöv - NT
18. Back in The loop - Etype (Nu börjar det bli pinsamt här. :P)
19. Ingenting kvar - Gouvernour Andy
20. En vän med en bil - HH
21. Lemmeltåget - Max Peezay
22. Vill ha dig - Drömhus
23. Dag som natt - Sture Allen
24. Framåt - SA
25. Leva Livet - Gyllene Tider

Varför vissa låtar ligger där de ligger orkar jag fan inte beskriva, det får vi ta när vi ses!

2007-01-22 @ 23:53:07
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Elina

Jonas: mmm jag vet de flesta på din lista, men det är inte min musik för fem öre, kanske några låtar då. Ska det vara hiphop ska det vara grime eller gammal hiphop, ska det vara reagge ska det vara desmond dekker, svensk musik ska det inte vara alls näsan, (konstigt att svenska band släpper så mycket skit egentligen...)

2007-01-23 @ 15:06:16
Postat av: Anonym

Hallå Elina, ska inte detta vara för all musik... får man kalla det skit då????

2007-01-23 @ 15:12:15
Postat av: Pauline

Elina: daaaaaaaaaah
Anonym: Självfallet för all sorts BRA musik ;) Tur att vi har så olika musiksmak, för jag tycker att Jonas 25 mest spelade är rätt bra. Sedan så skäms jag över honom när man ser artisterna och låtarna på plats 14, 18 och 22 :P

2007-01-23 @ 16:53:53
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Elina

Klart det ska vara för all musik, men vadå, har jag sagt att all musik är bra musik? För det är ju inte sant, speciellt har den svenska musikscenen stagnerat under det senaste åren tycker jag, om man ser till storbritanniens rewival, så att säga.

Pauline: Haha, jag vet att du tycker dom låtarna är bra :P Men du vet ju att jag inte tycker det också *fniss*

:D

2007-01-23 @ 17:41:32
Postat av: Pauline

Elina: Puss på dig!

2007-01-23 @ 21:46:50
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Jonas

No shit about Swedish music. Svensk musik är den bästa. Svensk hiphop. Svensk reggae. Svensk pop. Svensk punk. Allt. ;)
För övrigt är ju faktiskt Max Peezay grime.. Så honom borde du ju gilla! :)

2007-01-23 @ 22:43:59
URL: http://w2best.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback