BbfN del 2: Funky!

Datarock

I somras såg jag Datarock på Hultsfred, jag hade inte lyssnat på mer än någon enstaka låt, men det jag hade hört var bra och bandnamnet så coolt att jag var tvungen att gå. Det var helt klart en av de bästa konserterna jag gick på, bandet var coolast på scen, iförda sina röd-vita mjukisdressar och solglasögon, galet dansande på scenen. I slutet av konserten spelade de ”Time of my life”, soundtracket från filmen ”Dirty Dancing” och gick ner och dansade bland publiken, perfekt sätt att avsluta en konsert på!

Datarock är del 2 i min miniserie Bra band från Norge. De två Bergenkillarna Fredrik Saröa  och Ketil Mosnes utgör bandet, som kan beskrivas som funkig rockdisco, sprallig och ball musik du vill dansa till, helst så ska dom ju ses live också!

160983-30

2005 läpptes det självbetitlade albumet Datarock.



Top 3:
  1. Fa-fa-fa - Oh it makes you wanna dance baby
  2. I used to dance with my daddy - Catchy och rolig refräng
  3. Princess - Klappa dina händer, stampa dina fötter och dansa med..
http://www.datarock.no/index.shtml

 http://www.myspace.com/datarock 


(we) laaavmusic


Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback