Mika

Pop / Rock / Powerpop 

Jag är lite ledsen att jag inte hört så mycket mer av Mika utöver låtarna Grace Kelly och Relax take, it easy som spelats på radion i ett, den senaste tiden. Jag vill ha mer!  

Killens röst har inga gränser, det går från det ljusaste ljusa till de mörka bastonerna. Just falsetten påminner lite om Scissor sisters och det är något speciellt med killar med fin falsett. Dessvärre måste jag säga att det enda jag har hört av Mika är det som finns på hans MySpace-sida (som jag tycker ni borde kolla in). Det är också på grund av den som han har blivit känd, som så många andra nu under MySpace-explosionen som har kommit det senaste året. Vad jag har hört så ska hans kommande skiva (som består av 10 spår) vara lika bra rakt igenom.  


Mika

Mika
kommer ursprungligen från Libanon vilket syns på hans (jättesnygga) utséende men har spenderat större delen av sin uppväxt i Paris och London, där han nu är hemmastadd. Under den större delen av hans liv har han haft som mål att bli stor artist, något som han har alla redskap för att bli.

 

Aktuellt:

Debutalbumet ”Life in Cartoon Motion” som släpps den 7 mars

Spelar på Berns i Stockholm den 7april biljetterna kostar 185kronor och går att köpa här.

 

Hemsidor:

http://www.myspace.com/mikamyspace

http://www.mikasounds.com/



(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback