Kristian Anttila

Indie / Pop / Rock

 

Kristian kommer från Göteborg, började spela 2003 och har de senaste somrarna spelat på lite olika festivaler såsom Arvikafestivalen, Em-festen och Hultsfred.  


Kristian Anttila låter som en blandning mellan Håkan Hellström och Kent, drömmen för många som lyssnar på svensk musik. Hans ljudbild är lite dov och ganska hård och Anttila spelar alla sina instrument själv. En sak som jag gillar skarpt är hans fina synthslingor som lägger sig väldigt bra på de låtar som han har det på. Som person verkar han en aningens speciell men väldigt självmedveten vilket är roligt. En fantastiskt annorlunda och kul intervju med honom finns här, jag råder er verkligen till att läsa den!

Tyvärr har han inte riktigt kommit på hur han ska göra det intressant att lyssna på allt han gör. Jag har hela Kristian Anttilas skiva och den håller inte måttet hela vägen men det finns några guldkorn och varför inte plocka russinen ur kakan. Vi får hoppas på att han kommer på det i framtiden.




Kristian Anttila - Paul Weller

Hemsidor:

http://www.kristiananttila.com/

http://www.myspace.com/kristiananttila

 

Aktuellt:

15:e Mars, Jazzhuset i Göteborg (tillsammans med Embassy & family Romance)

19:e Mars, Spelas på P3 live

26:e Juli, Emmabodafestivalen

 

Topp 3

  1. Paul Weller – Första gången jag hörde den här låten blev jag helt lyrisk
  2. Bland bovar & Banditer
  3. Sockerläpp


(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback