Imogen Heap

Electroniskt

För lite över ett år sedan så bad jag en klasskompis skicka någon bra låt till mig, vilken somhelst. Jag blev oerhört förvånad när den halvhårda hockeykillen skickade över låten "Hide and Seek" med Imogen Heap. Det var mitt första möte med den här spännande musiken och trots att låten gick på högvarv i min MP3 så tog det tid innan något mer letade sig in på spelare. NU har det iaf skett och Imogen Heap är något man inte får missa.

imogen

Imogen Jennifer Jane Heap som hennes fullständiga namn är, kommer från Essex i England och slog igenom 2005. Hela hennes liv har hon spelat musik och hon är oerhört musikaliskt begåvad. Hennes röst är vacker, nästintill magisk och den borde vara snudd på olaglig. Mycket, nästan all sin musik mixar hon själv och låtarna baseras mycket på hennes helt underbara röst. Hon har "lånat ut" sina låtar till både OC och filmen The Holiday. Speciellt OC är en stor bidragande faktor till att hon faktiskt slog igenom på riktigt. Kärlekstemat passar verkligen in i hennes musik och inte bara det, det är hennes musik. Att förklara en röst som är så klar och som fungerar så fruktansvärt bra live (då det egentligen visar hur bra ens sångröst är) är svårt. Så jag föreslår att ni klickar på klippet lite längre ner och ser hur ett underbart musikskapande uppkommer!


Imogen heap - Just for now


Hemsidor:
http://www.imogenheap.co.uk/
http://www.myspace.com/imogenheap

Topp 3
1.
Hide and seek
2. Let Go
3. Just for now



(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Tea

Åh vad glad jag blir att ni skriver om henne...
Hon är helt fantastisk! Och som jag längtat efter den skiva hon släppte bara för några veckor sedan. Värt sina pengar i guld! :)

Postat av: Johan

Har inte hört så mycket mer av henne än "Hide and seek", men den är verkligen helt otroligt bra.

2007-02-15 @ 19:36:38
URL: http://bunnyrabbits.blogspot.com
Postat av: johanna

HON ÄR UNDERBAR !! så jävla cool rööööst !

2007-03-07 @ 21:57:28

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback