Clem Snide

Country/ Pop/ Rock


Som jag tidigare skrivit så är texten i en låt något som kan få mig (Pauline) att verkligen hajpa ett band. Det var det som hände när jag första gången hörde Clem Snides låt ”I love the unknown” som handlar om en kille som helt enkelt gillar allt som inte är förutsägbart. Texten nedanför kommer bli en kärleksförklaring till Eef och just "I love the unknown" som fortfarande är min stora favroit av Clem Snide.

 

Bandet består av fyra medlemmar med färgstarka Eef Barzelay i spetsen. Men man kan säga att bandet är så många fler egentligen eftersom de har ett helt gäng bakom som kompar dem med allt från cymbaler till visslingar. De bildades 1991 och var från början tänkt spela Punk. Om man lyssnar på dem så undrar man lite vad som hände med punken för detta är inte ens i närheten av punk.

 

Frontmannen gör bandet i det här fallet och samtidigt som man är glad för att Eef på senare tid hittat sig en fru så har musiken präglats från att ha en lite sorgset glatt ”inget betyder något” - attityd till att bli bekymmersfria hyllningar till livet. Men musik som inte utvecklas är inte heller bra och den lyckliga musiken smittar av sig precis som ”inget betyder något” - attityden gjorde. För övrigt så gör man inget annat än att älska Eef (förutsatt att man lyssnar på musikens texter), han blir som en vän som man tror sig veta allt om och som man vill veta lite mer om ändå.


Ett textutdrag från tiden då ingenting betydde någonting:

She asked him
Why can we not be together?
Why is it we have to part?
Why did you leave with a stranger?
When I am revealing my heart?

Because I love the unknown
I love the unknown


Clem Snide - I love the unknown

Hemsidor:

http://www.clemsnide.com/

http://www.myspace.com/clemsnide

 

Topp 3

  1. I love the unknown - Hela mitt hjärt slår tre extra slag. Den här låten ligger så nära mitt hjärta, hela attityden, musiken, Eef, allt.  
  2. Do You Love Me?
  3. Ice Cube


(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback