Favoriter #4 - The Knife

Japp efter ett litet glapp i den här serien (där Manu Chao, Moby och the Cure tidigare funnits) så har det kommit till The Knife.

Faktum är att jag dragit mig för att skriva om dem eftersom det känns så tråkigt att skriva om band som de flesta redan vet det mesta om. Håller ni med mig?

Men jag måste ändå säga att The Knife är ett absolut favoritband. Första gången som jag hörde dem så tyckte jag att det var hur dåliga somhelst! Jag var kanske inte riktigt mottaglig för dem, ett år senare stod jag och dansade en hel natt till "Girls night out" och där vände allt. Att förra året se dem live på Arvika var för mig eufori. Sedan kommer allt det här med att de försöker vara mystiska och annorlunda. Men hallå vem försöker inte i musikbranchen skaffa sig en egen stil. Få lyckas att hitta ngt som bara är speciellt för dem.

image119
Hemsida:
http://www.theknife.net/

Topp 3:
A lung
Girls night out
You make me like charity


(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Jarno

Menar du att fler skulle känna till Knife än t ex Moby och The Cure? ;)
Annars har jag personlig lite svårt för Knife även om jag gillar en del andra liknande band.

Postat av: Pauline

Nej inte fler men jag tror att det är fler yngre personer som inte har hört dem och jag har en förhoppning om att de inte hört dem så mkt. Men det är mer garanterat att de hört the knife. Alla är inte gamla rävar vet du :)

2007-05-20 @ 20:05:32
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Elin

åhå. the knife är ett av mina absoluta favoriter. I got 2 let you, är bäst enligt mig. :)

2007-05-30 @ 17:52:14
URL: http://hjaltemod.bilddagboken.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback