Voxtrot

Pop/ Indie/ Rock

Voxtrot låter jättebrittiska men är från det mest amerikanska man kan komma från - Texas. Består av fem grabbar och började spela ihop runt 2003. Mycket mer än så vet jag inte om bandet och därför tänkte jag att jag skulle fokusera lite på hur musiken låter istället.

Voxtrot gör den mjuka och sköna popmusiken som är typsika hoppa upp och ner lyckligt i en säng. Dom är inte svåra att tycka riktigt bra oavsett vad man gillar för sorts pop. Texterna är grymt fina för den som gillar texter. För den sakens skulle ska jag inte säga att den är helt lycklig rakt igenom det finns en lite bit ångest för att jämföra med någon skulle det kanske vara Belle & Sebastianoch lite The Smiths.

image64




Voxtrot - The start of something (ingen riktigt video men låten hörs riktigt bra)

Aktuellt:

Ny skiva släppa 22 Maj

Top 3
1. The start of something
2. Your biggest fan
3. Trouble

Hemsidor:
http://www.voxtrot.net/
http://www.myspace.com/voxtrot


(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Junitjej

SNYGG BLOGG!!


Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback