Jeans Team är bäst, ingen protest!

Fylld av förväntan begav jag mig till Pustervik efter ett kort stopp på Henriksberg, för att uppleva Berlins finest: Jeans Team. Mina förväntningar grusades något då jag överblickade den endast halvfulla lokalen. Utan att låta detta bekomma mig, hängde jag in min jacka och skuttade upp till den nyrenoverade Pusterviksbaren.

De tre svartklädda herrarna i förbandet Pluxus svajjade loss över sina laptops och diverse annan tysk elektronik, och dansgolvet ekade ödsligt tomt trots att alla borde vara otroligt laddade. En psykadeliska bakrundsfilmen och den suggestiva stämningen och musiken lockade upp mig, min själsfrände och två norrländskor på dansgolvet.

 Detta var bara  uppvärmningen.

Vi smet ut för att ta oss ett bloss och en nypa luft i den klara marsnatten. När vi klev in igen såg vi att dansgolvet var till övermåttan fyllt av människor. Vi banade oss fram till scenen och studsade lyckligt till när tonerna av "Oh Bauer" ljudade.

Resten som följde var en kväll full av dans, sång, euofori och glada miner. Vi dansade så både lokalen och vi själva ångade, och aldrig har jag väl upplevt sådan energi och samförstånd. Vi var där för att enas i en symbios av kärleken till tysk electro, studs och lycka. Efter en alldeles för kort kväll begav vi oss hem, med utmattade kroppar och glödande hjärtan.

image71

- Elina på Jeans Team + Pluxus på Pustervik 28/3

JEANS TEAM


www.myspace.com/jeansteam



(we) laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Karin

nädu ALLT med popcorn är coolt:)

Postat av: Hanna

det är så kuul att få dansa av sig till den perfekta musiken någon gång ibland!

2007-04-01 @ 10:46:49
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback