Dåliga Covers

Jag läste just i något forum om någon som skrivit att Ronan Keating dödat GooGoodolls låt Iris när han gjorde en Cover på den. Då slog det mig att det finns så mycket grymt dåliga cover (och grymt bra men det kan vi ta i ett annat inlägg någon gång i framtiden)

Jag tänkte skapa en lite lista med kassa covers. Det finns säkert massa fler som jag inte kommer på.
Vilka vet ni?
(De står utan inbördes ordning)

1. Mary J Blidge och Bonos cover på U2:s One
2. Alla covers där man skruvar upp tempot, lägger till lite dunkadunka och sätter någon ung tjej på sången (när vi två blir en av Miio är ett exempel).
3. Groove Coverage cover på Alice Coopers Poison
4. Ainbush cover på Alphavilles forever young (förevigt nu)
5. All saints cover på Red Hot Chili Peppers Under the bridge
6. José Gonzales cover på Joy Divisions Love will turn us apart



(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Karin

bra lista:)

Postat av: Jonas

Ja covers är hemskt, men det finns vissa som behärskar det bra. Sonata Arctica har gjrot många bra faktiskt.

2007-03-21 @ 20:20:15
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Nicke

Aaeehhh hur kan du säga att Josés cover är dålig? Den är ju mysig :)

2007-03-23 @ 15:20:59
URL: http://hateblaag.blogspot.com
Postat av: Malin

Sugababes version av Arctic Monkeys "I bet you look good on the dancefloor" är inte särskilt trevlig...

2007-04-01 @ 18:29:13
URL: http://midnightafterglow.blogspot.com

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback