Äkta Kärlek

Reggae/Hip hop

Är inte namnet Äkta Kärlek rätt genialiskt? Man glömmer i alla fall inte av det när man en gång har hört det. Man kan inte säga annat än att tvåmanna gruppen Äkta Kärlek, bestående av Göteborgstjejerna Stina Göransson och Matilda Sjöström, faktiskt har skapat något unikt. Den svenska reggaevärlden och reggaevärlden i övrigt är otroligt mansdominerad vilket gör dem lite extra roliga, både se och höra.

Äkta Kärlek dök upp för inte ens ett år sedan och har redan skapat sig ett namn (kanske för att den svenska reggaevärlden är så liten?), de har kämpat och i somras var de runt på en mängd olika festivaler.

De vill inte kategoriseras bindas till någon genre och de blandar friskt och sjunger till beats som går från elektroniskt, ragga, hiphop till reggae. Stina Göransson har sagt till SvD "Egentligen ville vi inte ens göra reggae, vi gillade det hårdare raggastuket mer. Men sen gjorde vi låten "Äkta Kärlek" baserad på Chilly och Leafys beat "roots tonic" och den blev väldigt omtyckt". Så vad kan jag säga att jag känner när jag hör äkta kärlek? Två tjejer som menar det dom sjunger och gör det med en känsla som får hela mig att fyllas med välbehag. När det kommer till scenklädsel så syns dem som två glada färgsprutor med mycket energi att ge. 

Äkta Kärlek kommer nu närsomhelst i början på 2007 att släppa sin första skiva, håll utkik!

Jag kan inte göra annat än att hålla med en mycket god vän till mig som har sagt "De sjunger bra, dansar bra och är jävligt snygga"

äktakärlek



Två gånger har jag sett Äkta Kärlek live och tyvärr måste jag säga har jag inte lagt namnen på de låtar, vilka jag både kommer ihåg texten och musiken till, på minnet. Så fort jag hittar något ska en Topp tre lista uppdateras. De ni däremot ska göra är att gå in på någon av hemsidorna och lyssna på låten "Äkta Kärlek" som jag, trots nästan ett års lyssnade, inte tröttnat på.

Topp tre

1. Äkta Kärlek - Svänget och stämmorna är inte så mycket annat är äkta kärlek rakt igenom.


Hemsidor:
http://www.aktakarlek.se
http://www.myspace.com/aktakarlek

(we) Laaavmusic
  

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback