Kings of Leon

Rock

Jag blir alltid lika glad när jag hittar ett band där jag gillar allt jag hör av bandet. Kings of Leon är självklart ett sådant band! För att förkorta bandets image och musik i en mening så spelar KoL gubbrock iförda kläder som hade passat bättre på 70-talet. Trots att inte jag hört enormt mycket om de kan man inte säga att bandet är helt gröna. De har vart förband åt både Bob Dylan, U2 och Pearl Jam.

Bandet består av tre bröder och en kusin - Caleb, Matthew, Jared och Nathan Followill (måste vara skönt med samma efternamn). De kommer från lite överallt runt om i sydstaterna i USA och har inte haft en hemvistelse enligt dme själva. Överallt får man höra likheten med "The Strokes" och Ja det påminner men att sitta och dra paralleller alla låtar igenom tycker jag kan bli lite tråkigt. Dessutom gör bandets outfit i kombination till musiken att detta är något helt eget.

För dem som är som jag, alltså älskar att lyssna och tolka texter så är Kings of Leon verkligen, verkligen något i sig. Ibland kan det bli lite rått men de levererar bra texter som fångar, om man har lyckats med det oavsett metod. Då har man lyckats.

Visst är dom kaxiga men tjusningen för mig i sånt är stor.

"This party is overrated,
But there ain't shit else to do"



Kings of Leon - The Bucket

Aktuellt:
Släpper sin tredje skiva "because of the times" i början av april

Hemsidor:
http://www.myspace.com/kingsofleon
http://www.kingsofleon.com/

Topp 3
1.
Fans - Där det går upp och skär sig är så fruktansvärt bra!
2. The bucket
3. On call

(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback