Disco goes 2007

Har bara lyssnat på "Starz in their eyes" av Mr. Jack Alsopp aka Just Jack i två dagar. På repeat. Så himla bra är den, perfekt ackompanjemang till det vackra vädret och solen.

Just Jack, född i London, har jämförts med andra stora brittiska artister, och kallats för bland annat "den nya Mike Skinner". Något som jag tycker är en ganska underlig jämförelse, jag blev förvånad när jag lyssnade eftersom dom faktiskt låter totalt olika. Där Mike är den tuffare, grime-igare badboyen, är Jack den slappa discosnubben. Hans musik är glad och blandar ukstyle hihop med disco och pop, och det tilltalar mig speciellt såhär på våren. Blev först lite besviken eftersom jag förväntade mig nästa stora grimeartist, vilket Jack knappast är. Uppskatta istället discoinslagen, en genre som för övrigt som behöver en revival...

image92



http://www.justjack.co.uk/

http://www.myspace.com/justjackuk

Top3:

  1. Starz in their eyes - Den här vill jag höra på Respekt nästa Parlour!
  2. Writer's Block - Mmmmmm
  3. Glory Days - Oldschool..


(we) laaavmusic



Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback