Do Your List

Eftersom jag vet att det är en trogen skara läsare som kommer hit och besöker denna sida så tänkte jag att vi, jag(Pauline), Elina och ni. Ska göra ett litet utbyte.

Vi ska skriva om de tre absolut bästa konserterna vi vart på, självklart med motivering till varför. Vi ska skriva om vart de ägde rum och när. Sedan vill vi att ni gör samma sak i kommentarerna, det går bra med en liten spelning också. Det är inte meningen att det ska vara enkelt :

Paulines Topp 3 Konserter

1. The Knife
Var: Arvikafestivalen 06
Varför: Ljusshowen, läget, men framförallt så var jag så rädd att den mystisk som Karin och Olof skapat skulle falla platt död till marken och istället så blev den bara så mycket större.

2. Kent
Var:
 Våren 05 Göteborg
Varför: (Elina och flera därtill kommer hata mig nu) Kent är Kent och den kärlek till musiken som byggts upp sedan 9 års ålder går inte att rubba. Sedan spellistan och att jag stod allra längst fram plus finalen på konserten. Det blir helt enkelt väldigt bra.

3. U2
Var: Rom sommaren 05
Varför: Alla har ett band som de är uppvuxna med och U2 är mitt. De är dessutom rutinerade och vet vad publiken vill ha och det får dem också. Vissa gillar när publiken sjunger med á la fotbollskör och andra inte. Hur det än var så var det mysigt och vädret var helt perfekt. Konsert i ett annat land var faktiskt en riktig upplevelse.

Elinas Topp 3 Konserter

1. Shout Out Louds
Var:
Göteborgskalaset, Frihamspiren sommaren 2003
Varför: Hade precis fått SOL:s första EP, älskade bandet och längtade efter konserten. Efter konserten såg vi en öppning i stängslet, och smet in! Där träffade jag bandets sångare Adam, fick min EP signerad av alla i bandet och svävade hem på moln...

2. Babyshambles   
Var:
Hutsfred sommaren 2006
Varför: En hög Pete Doherty som var tre timmar sen och iförd knasklänning fixade ändå en grym konsert, det var så mysigt att gå hem i gryningen efter en nattkonsert i det gröna.

3. Shugo Tokumaru     
Var:
Pustervik vintern 2006
Varför: Pauline somnade, alla andra var fulla och ljudet strulade men Shugo är fantastisk, och att Jens Lekman gästade var en bonus.
   

Hissa eller Dissa?
Det var mycket svårare än vad jag trodde :/


(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Tea

Ja jag är lätt på utmaningen iallafall. Varsågoda:

1. Moneybrother
Var: Umeå Open 2004
Varför: Moneybrother är ju Moneybrother! Storyteller som bara den och historierna han berättar mellan låtarna är personliga och fyndiga (dock så misstänker jag att hälften av dom är påhittade). Och här snackar vi underhållning på hög nivå. Som han sprätter med sina spindelben i svarta jeans med gitarren i högsta hugg. Gotta love it!

2. Coldplay
Var: Feb 2006, Oakland arena, San Francisco
Varför: Enorm arena men bandet fick det att kännas som om att man befann sig i en liten klubb. Intimt och träffsäkert levererade dom sina underbara klassiker.

3. Kraftverk
Var: Arvikafestivalen 2005
Varför: De gör inte mycket på scen, men just den kvällen behövdes det inte. Stämningen var helt fantastisk och bildshowen i bakgrunden var nästintill magisk.

Postat av: pauline

oj nr 2 där, aaaaaaaaaaaaaaah så bra!!!

2007-02-07 @ 00:01:13
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: madde

Jag missade också tilliander. to bad för det var tydligen bra!!
Kul lista! hade inte jag somnat typ nu, hade jag gjort en, kanske imorgon!! Men the Knife på arvika...aah. Min no 1 också!!!

2007-02-07 @ 00:22:24
URL: http://shittyweekend.blogspot.com/
Postat av: Malin

Det här var verkligen väldigt svårt... men här är mina bidrag i alla fall!

1. Weeping Willows
Var: Arvikafestivalen 02
Varför: WW's musik är som gjord för att spelas på natten. Midnatt, urläcker ljussättning, kanonljud, rätt låtar och Magnus har förmodligen aldrig sjungit bättre live än vad han gjorde då...Det var så perfekt och en sådan obeskrivlig stämning att tårarna rann, och inte bara hos mig. Magiskt.

2. Faithless
Var: Arvikafestivalen 04
Varför: Faithless vet hur man skapar den bästa dansstämningen. Var också vid midnatt vilket innebar att jag dansade in min födelsedag. Man försvinner in i en egen liten värld för en stund och man vill aldrig att det ska ta slut.

3. Danko Jones
Var: Karlstad 03 (tror jag, eller 02)
Varför: Danko Jones är en mästare i sin genre. Grymma låtar, underbar utstrålning, lagomt stor lokal och massor av svett.

2007-02-07 @ 13:00:48
URL: http://midnightafterglow.blogspot.com
Postat av: Pauline

Det är pinsamt att jag har somnat i soffan på pusterviks. Jag borde döda alla som nu vet det ;)

2007-02-08 @ 21:51:45
URL: http://laaavmusic.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback