Elinas rapport från 20h-festivalen

Besökte igår 20h-festivalen på Världskulturmuseet i Göteborg med några goda vänner. Tre konserter var bokade; Ashar Khan + Jaqee + Navid Modiri och Gudarna. Hade inte hört Ashar Khan tidigare, och jag kan ju konstatera att det inte var min typ av musik även om han var duktig på att sjunga. Men gillar man lite souligare grejer kan det va värt ett besök. Jaquee har jag hört lite av tidigare, och även om det inte heller är min musik fullt ut, var det en mysig, intim och nära konsert att uppleva. Jag satt typ två meter ifrån henne, och hennes starka röst kompad av en gitarr var mäktig.

image113
Jaqee sjöng låtar från nya skivan

Men till kvällens höjdpunkt: Navid-spelningen var GRYM! Precis som förra gången de spelade på Världskulturmuseet är det de mest inbitna fansen som är och kollar, och att publiken verkligen älskar bandet som spelar gör hela konserten så mycket grymmare.

För er som inte har besökt museet, kan jag berätta att det inte är en scen banden spelar på, utan nedanför en stor trappa, så publiken får stå på trappstegen vilket känns lite annorlunda. Man kan inte tokhoppa hela tiden, alla får dansa istället (det är ju bara mysigare så..)

Som den ultimata grädden på moset spelade Navid och hans Gudar "Kom och dansa med oss" som extranummer, och jag lovar, alla var i extas. Svettigt men ren kärlek!

image114
Navid skuttar omkring och Gustav sjöng lika fint som vanligt!

Festivalen slutade vid 07.00 med lite frukost. Ser gärna fler evenemang som detta, då kvällen även innehöll yoga, open stage (vem som helst får uppträda) filmvisning, didgeridoo (!) uppträdande och massa mer. Man fick faktiskt in den degiga festivalkänslan efter ett tag också.....;)

Hemsidor:

http://www.jaqee.com/

http://www.navidmodiri.com/

http://www.asharkhan.se/




(we) laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Soraya

Halloj!

Jag heter Soraya och är en av arrangörerna bakom 20hFestivalen. Vi på museet tog hur mycket bilder som helst i fredags, men skulle gärna få in fler, så om du har lust får du väldigt gärna maila mig de du har och tycker om. Vi vill ha bilder på allt möjligt från kvällen, inte bara artisterna.

Med vänliga hälsningar,
Soraya

Postat av: jose

skön! varför har jag inte hört om det här? 20h-festival! skön idé

2007-05-07 @ 10:49:51
URL: http://festival2007.blogg.se
Postat av: Pauline

Soraya: vad har du för mailadress?
Jose: Nej skulle kanske påmint dig, glöm inte att skriva om picknickfestivalen...

2007-05-07 @ 22:00:00
URL: http://laaavmusic.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback