Magic Numbers

Rock / Psychedelic / Indie
 
Magic Numbers består av två syskonpar, vilket måste sägas är ganska roligt. Det hade emellertid vart ännu roligare om de var två enäggstvillingpar men nu är syskonen av olika kön. De kommer från London och har spelat ihop sedan 2004 och har efter deras skivsläpp blivit enormt kritikerrosade, ainte allra minst här i vårt avlånga land.
 
Musiken är mycket men framförallt skulle jag kalla den vacker, med stämmorna och den softa 60-70-tals inspirerade musiken. De skulle lika gärna kunna kastas tillbaka till sjuttiotalet med deras stil och jag tycker det är häftigt att de klär sig så trots allt. Samtidigt har det blivit en stor del av deras image att vara sådana för det är speciellt och det har uppenbarligen fungerat.
Sångaren Romeos röst är mjuk och mysig och musiken är detsamma, rakt igenom. Allt med deras musik är inte 100 % men det finns ett flertal låtar som är det och tack vare dem så tycker jag att det är värt att lyssna på bandet.    
 
mn

Aktuellt:


Kommer till Arvikafestivalen i sommar


 

Hemsidor:


http://www.themagicnumbers.net/


http://www.myspace.com/themagicnumbers


 
Top 3.
1. Take a chance
2. This is a song
3. Love me like you





(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Anna

Magic Numbers är riktigt sköna! Fick deras nya album i julklapp:) Carl's song är en favorit!

Postat av: Pauline

Jag har inte algt allt för mycket vikt vid den låten men jag får väl lyssna lite extra på den nu.

2007-03-03 @ 18:11:11
URL: http://laaavmusic.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback