Music at filmfestivalen - komplettering

Jag missade en, kanske fler filmer som handlar om musik- Ex drummer. Dessutom en som jag mycket möjlig ser själv.

Jag rippar filmfestivalens beskrivning av filmen eftersom det var den som fångade mig.
"Trainspotting möter The Commitments i denna anarkistiska, våldsamma och stundtals politiskt inkorrekta historia om tre extremt udda individer som bestämmer sig för att starta ett band. De övertalar en författare att sätta sig bakom trummorna, och så är uppställningen komplett. I punkestetisk anda berättas sedan historien om det mest missanpassade av band, i en skildring som dessutom rör vid frågan om hur människor med makt och status enbart för nöjes skull kan tillåta sig att stiga ned till botten, allt för att få en kick. Belgiske regissören Koen Mortiers debut är blodig och rå, och präglas av en humor som nog kan betraktas som svartare än vi är vana vid.
Joachim Brink"

ex drummer

Eller hur att den låter spännande? :)



(we) Laaavmusic

Kommentarer

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback