Paulines 5 mest spelade skivor


Helt ärligt så köper inte jag skivor så ofta. Gör jag det så brukar de ofta vara på Bengans på Centralstationen (i Göteborg) där man förövrigt kan byta in sina gamla skivor mot pengar eller nya skivor. Cd second hand. Ibland får man rötägg där ngt spår hackar men det är för att man vart för lat för att lyssna igenom skivan i butiken. Annars laddar jag ner. Egentligen är känslan av att köpa en skiva helt underbar, tycker jag.

De fem skivor (nu menar jag som jag har inte brända, i ett skivställ på mitt rum) som jag har spelat allra mest de senaste två åren är dessa. Som vanligt förvånas jag alltid lika mkt eftersom jag på något sätt tror att jag ska lyssna på ngt helt annat. (Egentligen vill jag förvånas och tänka "wow lyssnar jag på detta" men så blir det inte.

1. Hittills - Bo Kaspers orkester (jag har haft den sedan den släpptes och det är aldrig fel att plocka fram den)
2. All that you can´t leave behind - U2 (Vi två har ett förhållande)
3. Får ett eget liv - Björns vänner (Skivan är en samlingsplatta och på sådana finns bara bra låtar)
4. Deep Cuts - The Knife (köpte jag inte för så länge sedan men denna skiva har spelats varm på min cd-spelare sedan i somras)
5. Hagnesta Hill - Kent (kan vara skivan som fick mig att börja lyssna på skivor och inte bara på radio)

Jag kan kanske också nämna att jag är en liten list-nörd. Jag gör listor på allt.


(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: anna

hehe, roligt med listor :)

Postat av: amanda

ja mycket kul

2007-02-19 @ 17:48:39
URL: http://www.fashion4passion.blogg.se
Postat av: Pauline

:) har ni några mest spelade skivor?

2007-02-19 @ 18:00:54
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, jag älskar att skriva listor själv:) Men du menar la CDcentralen? En av mina favoritskivaffärer faktiskt, men de har ganska dåligt utbud. Sist jag var där visste de inte ens vad Postal Service var...Men ska man ha något lite mer mainstream funkar det ju bra! Är ni intresserade av ett länkutbyte förresten? Ni har en riktigt bra blogg!

2007-02-19 @ 20:14:37
URL: http://menmankanjualltiddromma.blogg.se
Postat av: Pauline

Anna: Precis den menar jag. Men det är endast Cd-secondhanden jag gillar. Fast den är ju en underbutik till Bengans, som faktiskt sa öppna i Sthlm. När alla andra Cd-butikr stänger öpnnar dem en ny

2007-02-19 @ 20:37:21
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Sandra

Kent är grymt bra.

2007-02-19 @ 22:55:00
URL: http://superlativa.blogg.se

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback