Ja Navid

Lördag 17:e, Musikens Hus, Göteborg

Vi har varit på Navid tidigare, då var det på Världskulturmuseet, gratis inträde och ingen åldersgräns. Lokalen är som en trappa och längst fram är det en scen. Det var häftigt eftersom man såg ner på artisterna och inte upp som vanligt.

Den här gången var det på musikens hus som också är en riktigt bra lokal och det var ingen åldersgräns. Eftersom vi stod långt fram kändes den sköna stämningen mycket, fast egentligen spelade placeringen ingen roll eftersom hela lokalen kändes som en sektion längst fram på vilken stor konsert somhelst. Publiken betedde sig i alla fall som en första sektionspublik. Nog om det, mer om Navid.

Eftersom vi lyssnar på Navid i olika stor utsträckning och är två olika människor så får vi köra två olika texter.

Elinas...

Bra:
Bättre:
Bäst:
Fattades:
Roligt:


160983-57
En väldigt glad Elina framför en väldigt bra navid (det är roligt att föreställa sig alla vrida på huvudet för att se bilden)

Paulines...

Bra:

Gustav Svedung som är min stora musikaliska kärlek

Bättre:
Publiken (jag tror inte det finns en chans att stämmningen hade vart detsamma om bara personer över 18 vart där), publikfrieriet som alltid går hem och självklart hur Navid rör sig. Me like.

Bäst:
Stämmningen på "Socker på" det går inte att komma ifrån att detta är låten som flest människor har hört och flesta skakar loss till. "Vi gör det här för att vi måste" är en av mina personliga favoriter och tilsammans med "jag måste få säga" så utgjordes de bästa låtarna.

Fattades:
God Damn men framförallt "kom dansa med oss" som jag tror skulle skapa en stämmning som skulle överstiga alla mätare.

Roligt: 
Att Navid i låten "snart dör bob dylan" ändrat sig och bytte ut Mikael Wiehe mot Stellan skarsgård.

Var någon där?

Hemsidor:
http://www.navidmodiri.com/
http://navid.blogg.se/

Mer övergripande om Navid Modiri och Gudarna:
Klicka här



(we) Laaavmusic

Kommentarer
Postat av: Sandra

härlig bild på dej.

Postat av: Elina

Gött pauline, jag utnämner själv bilden till årets mongopic of the year :)

2007-02-19 @ 21:16:28
Postat av: Pauline

jag med ;p

2007-02-19 @ 21:23:43
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Marcus

Hejsan där =) var också på konserten... ugnefär där bilden är tagen tror jag... Du har inte några andra bilder som du kan skicka? Pusshejs

2007-03-16 @ 12:27:52

Skriv vad du tycker om inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback